2- اهداف عمومی بازاریابی کدام ها اند؟
ج: عبارت اند از:
- بهبودموقعيت شركت دربازار
- افزايش رضايت مشتری
- تقويت چهره شركت
- ارتقای سابقه شركت
3- ابزار اصلی دشکیل دهنده بازار یابی به چند P معروف است بنویسید؟
ج: 1- محصولات(Product) 2- قیمت(Price)
3- مکان(Place) 4- تبلیغات(Promotions)
4- مبادله چیست بنویسید؟
ج: عبارت از عمل بدست آوردن چیزی مورد درخواست ازیک شخص و دادن چیزی در مقابل آن میباشد ویا مبادله طریقه ای است که مردم میتوانند توسط آن جنس مورد نیاز و درخواست خود را به دست آورند. برای اینکه یک مبادله صورت گیرد شرایط ذیل ضروری است:
- موجودیت دو طرف
- آزادی هر دو طرف در قبول یا رد محصول
- هر طرف باید قادر به برقراری ارتباط با طرف دیگر باشد.
5- بازار یابی را تعریف نمائید؟
ج: عبا/fontرت از فعالیت های بشر که برای ارضاء کردن احتیاجات و خواسته ها از طریق تبادله محصولات هدایت میشوند. ویا بازاریابی فرآیندی است که از طریق آن افراد و گروهها نیازها و خواسته های خود را از طریق تولید و مبادلۀ محصولات و ارزش با دیگران تأمین می کنند.(تعریف کاتلر)
6- تقاضا را تعریف نمائید؟
ج: تقاضا عبارت از اقدام برای رفع نیاز(نیاز یعنی احساس کمبودی در شخص که آرامش وی را بر هم میزند) است. خواسته ها(خواسته یعنی راه های رفع نیاز) زمانی به تقاضا تبدیل میشوند که با قدرت خرید همرا باشند.
7- اجزای تشکیل دهنده بازار یابی را نام بگیرید؟
ج: 1- بازارگرایی 2- بازار شناسی 3- بازاریابی
4- بازارسازی 5- بازارگردی 6- بازارسنجی
7- بازارداری 8- بازارگرمی 9- بازارگردانی
8- بازار گرمی چیست؟
ج: عبارت از تبلیغات به موقع جهت آگاه ساختن و تشویق کردن مشتریان برای ارتباط بیشتر با سازمان.
9- بازاریابی فعالیت مشتری گرا بودن را بنویسید؟
ج:عبارت از طبقه بندی مشتریان برای اینکه تیمهای فروش در برقراری ارتباط به مشتریان دچار کشمکش و تداخل وظیفه نشوند.
